شنبه 23 آذر 1398
به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی:

کارگاه آموزشی و پژوهشی اصول خبرنویسی در شهرستان لاهیجان برگزار شد

نسخه چاپی ایجاد : ‎1398/02/27 12:12 بازدید: 241

همزمان با فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، کارگاه آموزشی و پژوهشی ”اصول خبرنویسی“، به همت روابط عمومی فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری لاهیجان؛ صبح روز پنجشنبه کارگاه آموزشی و پژوهشی ”اصول خبرنویسی“ همزمان با فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

از اهداف برپایی این کارگاه یک روزه می توان به ارتقای سواد رسانه ای فعالین فضای مجازی و رسانه لاهیجان، و نیز آشنایی بیشتر آنها با اصول فنی و علمی خبر نویسی، تحولات نوین در حوزه خبرنگاری و روزنامه نگاری، افزایش توانمندی در سوژه یابی و انتخاب بهترین سبک تنظیم خبر با توجه به مضمون، ایجاد پویایی و نشاط در روابط عمومی ها و همچنین افزایش دامنه اطلاع رسانی با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی اشاره کرد.

در این دوره آموزشی و پژوهشی که با تدریس دکتر مجید محمدپور نویسنده، روزنامه  نگار و نیز عضو خانه مطبوعات استان گیلان برگزار شد، شرکت کنندگان با مجموعه ای از اصول و روش های خبرنویسی آشنایی پیدا کرده و در مورد نحوه تهیه دقیق سوژه های خبری و چگونگی مطرح نمودن آن برای جامعه آگاه شدند.

محمدپور تنویر افکار عمومی را از نقش های اصلی همه رسانه ها به ویژه روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: رسانه هر سازمانی به مثابه پل ارتباطی آن نهاد با جامعه، موظف به آگاه سازی افکار عمومی از حقایق و اخبار صحیح سازمان است.

وی در ادامه گفت: اکثر اقدامات صورت گرفته توسط دولت به علت ضعف روابط عمومی ها به جامعه انتقال نیافته است و این عامل منجر به عدم آگاهی مردم از بسیاری تحولات صورت گرفته در کشور شده است.

محمدپور با تاکید بر لزوم برخورداری از شاخص های نوآوری و خلاقیت در فعالیت رسانه ها خاطرنشان کرد: در دنیای امروز تدوین، تنظیم و انتشار خبر در کسری از ثانیه صورت گرفته و آشنایی و همچنین به کارگیری موثر ابزار و فناوری های نوین برای عقب نماندن در این رقابت، امری ضروری است.

وی با اشاره به این موضوع که بخش روابط عمومی در هر سازمانی، به عنوان مشاور عالی مدیر سازمان محسوب می شود، تصریح کرد: جایگاه و سطح اعتماد سازمانی به مسئول روابط عمومی در یک نهاد، توسط خود او تعیین شده و تثبیت می شود.

محمدپور با اشاره به رشد روزافزون و پیشگامی رسانه های برخط در حوزه خبر رسانی و روزنامه نگاری گفت: مطالعه و تحقیق از مهمترین وظایف هر خبرنگار و مسئول روابط عمومی بوده که نقش قابل توجهی را در ارتقای کیفیت فعالیت های کاری وی ایفا می کند.

وی با تاکید بر اهمیت ایده پردازی در فعالیت های رسانه ای خاطرنشان کرد: تدوین برنامه ای دراز مدت و جامع برای روزها و ماه های پیش رو، علاوه بر جهت دهی به فعالیت ها منجر به افزایش دقت و نظم کاری می شود.

محمدپور با بیان لزوم آگاهی خبرنگاران از مطالب مفید برای افکار عمومی و همچنین نیاز مردم در حوزه خبر و اطلاع رسانی یادآور شد: رسانه ها باید به دور از سیاست زدگی و منافع شخصی عمل کنند و شفاف سازی در آگاهی رسانی را مبنای فعالیت های خود قرار دهند.

وی در پایان حفظ ارتباط مستمر با بطن جامعه را از ضروریات حوزه روابط عمومی ها دانست و گفت: برطرف سازی مشکلات پرسنل سازمان از طریق برقراری ارتباط تنگاتنگ با مدیران، علاوه بر افزایش جایگاه و نقش روابط عمومی ها، منجر به ارتقای کارایی سازمان می شود.

دولت و ملت همدلی و همزبانی